BURSA YILDIRIM İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

YILDIRIM AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ SIKÇA SORULAN SORULAR

YILDIRIM AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ SIKÇA SORULAN SORULAR

YILDIRIM AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ SIKÇA SORULAN SORULAR


 

1.Proje kapsamında şube rehber öğretmeninden neler beklenmektedir?

 

1.Proje kapsamında şube rehber öğretmenlerinden öğrenci, velileri, akran grubu ve öğretmenleri ile sıkı bir işbirliği kurup, öğrencilerin başarı anlamında eksikliklerinin tespit edilerek tek elden bu eksikliklerin giderilmesi için planlama yapması ve bu planlamanın uygulanmasını takip etmesi beklenmektedir.

 

2.Proje kapsamında şube rehber öğretmenleri dışındaki öğretmenlerden neler beklenmektedir?

 

2.Proje her ne kadar şube rehber öğretmenleri aracılığı ile yürütülse de kurs öğretmenlerine, öğrencilerin dersine giren öğretmenlere ve diğer öğretmenlere önemli görevler düşmektedir. Kurs öğretmenlerimizden ve öğrencilerimizin derslerine giren öğretmenlerimizden öncelikli olarak beklentimiz soru analizlerine dayalı olarak şube rehber öğretmenlerimizin öğrencilerimizin başarı durumları ile ilgili tespit ettikleri eksiklikler üzerine yoğunlaşması ve etüt etkinlikleri ile bu eksikliklerin giderilmesi yönünde çalışmalar yapmadır. Bunun dışındaki öğretmenlerimizden öğrencilerimizi evlerinde ziyaret etmeleri ve öğrenci ve velilerimizi motive etmeleri beklenmektedir.

 

3.Etüt çalışmalarının amacı nedir?

 

3.Haftalık ders programı kapsamında ve kurslarda yapılacak etüt çalışmalarında sınavlar, kazanım değerlendirme sınavları ve okullarda öğretmenlerimiz tarafından yapılacak olan ara değerlendirme sınavlarında öğrencilerin tespit edilen eksiklerine yönelik çalışmalar yapılacaktır.

 

4.Formlar hangi amaçla ve kaç kez doldurulacaktır?

 

4.Öğrenci Tanıma Formu, bir kez sene başında doldurulacak ve formdaki veriler proje uygulama aşamasında şube rehber öğretmenlerimiz tarafından kullanılacaktır. Örneğin öğrencinin arkadaşına derslerinde yardımcı olmak isteyip istemediği, istiyorsa hangi derslerde kendini yeterli gördüğü formda belirtilecektir. Şube rehber öğretmenimiz akran desteği çalışmalarını bu veriler ışığında planlayacaktır.

 

YABAP Ev Ziyareti Formu, öğrencilerin ev ziyaretlerinde öğretmenler tarafından doldurulacaktır. Bu veriler proje uygulama aşamasında şube rehber öğretmeni tarafından kullanılacaktır. Örneğin evin fiziki koşulları çocuğun evde ders çalışmasına uygun değilse (örnek: ev sobalı kışın tek yerde soba yanıyor ve ev kalabalık) okulda öğrencinin ders çalışabileceği ortamlar oluşturulacak.

 

Öğrencinin Bir Gününü Tanıma Formu,  sene başında doldurulacak veriler proje uygulama aşamasında şube rehber öğretmeni tarafından kullanılacaktır. Bu verilerin toplanmasında amaç öğrencinin bir günlük zamanda yaptığı etkinlikleri belirlemek ve dersler için ayırdığı zaman dilimini artırmaktır. Bu form şube rehber öğretmenini ihtiyaç hissettiği durumlarda toplanabilecek ve öğrencinin günlük çalışmalarında değişim ortaya konacaktır.

 

Kazanım Tablosu, ortak sınav derslerine giren öğretmenler tarafından yapılacak sınavlarda soruların hangi kazanımlarla ilişkili olduğunu göstermek amacıyla ders öğretmenlerimiz tarafından doldurulacak ve şube rehber öğretmenine teslim edilecektir.

 

Sınav Takip Çizelgesi,  bu çizelge ortak sınav derslerine giren öğretmenler tarafından yapılacak sınavlardan sonra doldurulacak ve şube rehber öğretmenine teslim edilecektir. Şube rehber öğretmeni ortak sınav dersleri ile ilgili olarak rehberlik yaptığı öğrencilerin eksiklerini buradan tespit edecek ve Kazanım Tablosu ile birlikte bu çizelgenin sayesinde öğrencilerin eksiklerini belirleyecektir. Bu eksikler şube rehber öğretmeninin yönlendirmesi ile akran desteği, veli desteği, kurslar ve dersler esnasında giderilecektir.

 

Şükraniye Mah.7.Mercan Sok.No.3 YILDIRIM/BURSA - (TEL1) 0224 329 85 05 (TEL2) 0224 329 32 35 (TEL3) 0224 329 82 84 (TEL4) 0224 329 02 33

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.